Till helgen får nyfikna besökare äntligen chansen att ta del av den enorma förvandling Torp Köpcentrum genomgått. 700 miljoner kronor har satsats för att skapa en av Sveriges främsta shoppingupplevelser. Fackhandeln har mer än fördubblats med sina 46 500 kvm och 25 helt nya butiker. Bland de mest efterfrågade finns New Yorker och Granit. Ytterligare ett tiotal butiker kommer öppna under de kommande månaderna. Sex nya entréer har tillkommit och kundparkeringen med plats för 3 300 bilar och en takparkering med mer än 600 platser är helt ny.
Vi har gjort en extremt stor förändring. Kunder som inte besökt oss de senaste två åren kommer nog inte känna igen sig. All utbyggnad har skett framför det befintliga köpcentrumet. Vi har rivit för att ge plats åt nytt och uppdaterat all inre miljö för att ge ännu starkare kundfokus, berättar köpcentrumchefen Håkan Pekkari.
Med start på fredag bjuder Torp Köpcentrum in till ett härligt och pandemisäkrat öppningsfirande. Ta med dig hela familjen och upplev det nya köpcentrumet under helgen. Torp Teddy är på plats och bjuder barnen på ballonger och upptåg. Besök barerna där det bjuds på godsaker som alkoholfritt bubbel, sockervadd och popcorn. Dessutom kommer Musselbaren att bjuda på en god världspremiär under fredagen och lördagen.
– Vi har gjort en fantastisk förvandling under pågående drift och pandemi. Nu kan vi äntligen erbjuda det köpcentrum våra kunder har efterfrågat. Håkan Pekkari, Centrumchef, Torp Köpcentrum
Butikerna har laddat upp med öppningserbjudanden med extra lång giltighetstid. Fram till den 15 november är de aktuella så att alla ska kunna ta del av dem utan att behöva oroa sig för trängsel. Du hittar dem i kuponghäftet du får på plats och på torp.se.
Genom att följa Folkhälsomyndighetens råd och rekommendationer kan alla kunder handla under trygga förhållanden. Visa hänsyn genom att hålla avstånd. Blir det trångt, gå ut ur butik och kom tillbaka en stund senare, säger Håkan Pekkari.
Personal finns på plats för att påminna om avstånden och för att hjälpa till om frågor uppstår.
Vi har klarat oss genom bygget och Corona-krisen tack vare personalen i butikerna. De har varit helt fantastiska och slitit för att göra allt för kunderna. Samtidigt som det engagemang som finns bland våra besökare är något helt unikt, de ser Torp Köpcentrum som sitt. Jag har varit chef för 12 köpcentrum och jag har aldrig upplevt något liknande. Så det känns extra fint att nu kunna presentera de här förändringarna och erbjuda flera av de butiker som har efterfrågats av våra kunder, säger Håkan Pekkari.